Meteen naar de inhoud
Home » Succes story Marit

Succes story Marit

    Marit van The Brow Club NL heeft dankzij de beautyopleidingen haar passie gevonden en een goedlopende salon opgebouwd. Van twee dagen in haar salon aan huis naar fulltime in een eigen salon in het centrum van de stad. Vooral de inzet van marketing heeft geholpen om haar klantenkring op te bouwen en continu uit te breiden.

    “Ik ben heel blij dat ik dit heb gedaan, anders zou ik nu ook niet mijn eigen salon hebben. Door de eerste stap te zetten, heb ik mij steeds verder kunnen verdiepen en verbeteren.”

    Hoe zag je bedrijf en je leven eruit voordat je startte met de opleiding?
    Voor het starten met de opleiding, had ik nog geen eigen salon. Ik was bezig met de kappersopleiding, maar ik merkte dat dit niet was wat ik graag zou willen doen. Hierdoor ben ik gestopt met de opleiding en tijdelijk bij de Bijenkorf gaan werken. Eigenlijk was ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.

    Ik ben mij verder gaan verdiepen in de beautybranche, omdat ik wist dat mijn bijbaan niet iets was wat ik altijd wou blijven doen. Ik wilde graag een nieuwe uitdaging, iets wat ik voor 100% leuk zou vinden.

    Wat waren je doelen, motivatie voor het starten met de opleiding? Wat heeft je over de streep getrokken?
    Voor mij was het altijd al een droom om een eigen salon te hebben. Dit was dan ook mijn grootste doel. Ik werkte naast de opleiding ook nog in een brow bar, hier heb ik de motivatie gekregen om eigen baas te zijn.

    Welke soorten trainingen of opleidingen heb je gevolgd? Waarom juist die opleiding/training?
    Ik ben begonnen met de nagelopleiding, hierna heb ik ook de Lash Lift en de Brow opleiding gevolgd. Zo heb ik langzamerhand het totaal plaatje gerealiseerd.

    Kan je vertellen wat je ervaring was met de lessen, coaching sessies en/of je contact met Loes? Wat heeft dit voor je bedrijf veranderd?
    Doordat de opleiding inhoudelijk goed is, krijg je niet alleen maar het standaardpakket maar echt van A tot Z alle kennis. Dat vind ik heel belangrijk. De lessen waren altijd heel leuk en de meiden die ook de opleiding volgden waren altijd gezellig.

    Wat heb je geleerd tijdens de opleiding?
    Door ervaring op te doen, ben ik wel gewisseld van merken. Zelf was ik meer tevreden met een ander merk. Het is fijn dat je hierdoor ziet dat je steeds beter je kennis aan het toepassen bent. Ook had ik niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Ik ben begonnen met nagels met de gedachte dat ik dit zou gaan doen. Nadat ik de Brow en Lashlift opleiding ben gaan volgen, kwam ik erachter dat ik dat nog veel leuker vind.

    “Ik ben begonnen met nagels met de gedachte dat ik dit zou gaan doen. Nadat ik de Brow en Lashlift opleiding ben gaan volgen, kwam ik erachter dat ik dat nog veel leuker vind.”

    Wat is achteraf je ervaring met de opleiding?
    Ik ben heel blij dat ik dit heb gedaan, anders zou ik nu ook niet mijn eigen salon hebben. Door de eerste stap te zetten, heb ik mij steeds verder kunnen verdiepen en verbeteren.

    Welk resultaat heb je behaald?
    Toen ik net begonnen was, deed ik nog niet veel met social media. Sinds een jaar ben ik er veel mee bezig en post ik ook constant. Hier heb ik een vast ritme in. Ik merk dat ik hierdoor ook iedere dag nieuwe volgers krijg. Ook werkte ik eerst in mijn salon aan huis, dit deed ik een of twee dagen per week. Nu heb ik een eigen salon in het centrum en werk ik fulltime.

    Waaraan merk je precies verschil?
    Toen ik net was begonnen kwamen de meeste klanten via via of waren dat vrienden/familie. Er kwamen eigenlijk bijna geen klanten via social media. Ik werkte op dat moment twee dagen aan huis in mijn salon. Ik had ook een basic website via google, waar eigenlijk alleen op stond wat ik op dat moment nodig dacht te hebben.

    Ik merk dat, doordat ik nu serieus mijn social media bijhoud, er steeds meer klanten via bijvoorbeeld Facebook of Instagram komen. Dat is voor mij een groot verschil met daarvoor. Ik vraag weleens hoe ze bij mij terecht zijn gekomen en dan geven ze aan dat ze mijn salon via Instagram of Facebook voorbij zagen komen. Ik moest hier echt mijn draai in zien te vinden, dat is gelukt!

    “Ik merk dat, doordat ik nu serieus mijn social media bijhoud, er steeds meer klanten via bijvoorbeeld Facebook of Instagram komen. Dat is voor mij een groot verschil met daarvoor.”

    Hoeveel klanten had je voor het volgen van de opleiding?
    Ik had op dat moment natuurlijk nog geen salon, maar ik ben eerst begonnen aan huis. Dit deed ik twee dagen per week en hier had ik ongeveer 5 klanten per dag. Dus ongeveer 20 in totaal per maand. Hier was ik al heel blij mee want dit is een mooie start.

    Hoeveel klanten heb je na het volgen van de opleiding?
    Nadat ik ben gestopt bij mijn andere baan en met aan huis werken, heb ik nu een salon in het centrum. Hier werk ik nu fulltime en heb ik gemiddeld per dag 8 tot 10 klanten. Ook heb ik langzamerhand mijn prijzen verhoogd. Dit vond ik eerst heel spannend maar eigenlijk alle klanten vonden dit helemaal niet erg.

    Hoe voelt het om dit resultaat te behalen?
    “Het is niet te beschrijven hoe goed en fijn dit voelde. Het idee dat het zo de goede richting op gaat. Ook om te zien dat ik klein ben begonnen en nu al ben uitgegroeid tot een goed lopende salon is heel fijn.”

    Ben je benieuwd naar Marit en haar salon? Check haar website of volg haar op Instagram.

    Boek vrijblijvend een informatie gesprek: